lördag 3 januari 2009

Nät dejting....

Har hört så himla mycket o folk som träffas över nätet, på sajter som spraydate.se eller kanske den mest kända match.com....Den senaste var jag in o kikade på igår..inte för att jag vill söka utan jag har en kompis vars mamma var nyfiken på sidan..hon ville inte lägga ut sig själv så jag offrade mig o la in mig(utan bild måste jag anmärka o inget namn!!) Jag har ju mitt..typ, kanske...eller ja jag träffar någon iaf som jag tycker om, mer o mer...
Men iaf vi satt o testade den här sidan..man fick göra personlighetstest med lite olika frågor o även små tester o det visade sig att jag är nästan 50/50 - äventyrare/diplomat..kanske kan stämma...men jag tycker liksom hela den här grejen känns lite väl ytlig...eller är det bara jag det?? Jag menar man sitter o tittar på en massa kort på folk o klickar på dom som ser bra ut..o så får man se om man matchar på de olika frågor som man blivit ställd....mja...vet inte jag..tycker fortfarande att det är lättare att träffa folk i verkliga livet där man ser på en gång hur personen är mot en....tycker liksom att det borde vara lätt o framställa sig i ett bättre ljus över nätet...Fast man tycker ju att människor borde vara ärliga om de verkligen vill träffa någon...Men inte för att låta för negativ...alla är vi ju människor, vi vill väl alltid verka lite bättre än vad vi egentligen är..eller??
Jag är skeptisk mot detta, men det finns ju många som kan motbevisa mig...jag känner en hel del par som träffats över internet o är förlovad o har barn, eller hon har flyttat tvärs över landet för o bo hos honom osv...Så uppenbarligen så funkar det ju...
O ska jag vara ärlig...Robban som jag skriver om (o fortfarande inte har lagt ut någon bild på ), vi hade ju träffats några gånger i verkliga livet, men 90% av våra samtal vi haft innan nu i jul har nog varit över msn, sms osv...så det kanske kan räknas som att an träffats över nätet?? Men jag hade ju ändå en bra aning om vem han var o hur han är....det var ju inte som att köpa grisen i säcken precis...
Nej, för min del fungerar det gamla vanliga sättet iaf.....men jag säger nog go for it till alla som vågar sig på nätdejtingen..lycka till till alla er o hoppas att ni hittar någon som fångar ert intresse!!

Inga kommentarer: