tisdag 20 januari 2009

Ett år..


Lite sent men ändå..lägger in ett litet collage på mig under året -08...det går att klicka så ni ser det större om ni vill....
Från höger upptill..ett kort/månad..
Januari...efter ett nyår i Sälen med tjejerna, hade jag fortfarande en del av mitt löshår kvar, jag spenderade mycket tid i Norrtälje, men började sakna dom därhemma..bilden är från en fest på OffenCiven här på campus..
Februari...nyklippt åkte jag hem o firade mina 25år , trots åldersnojan=P...på bilden är det jag o Erik som pussas på skoj..
Mars..många fester har det blivit sen jag flyttade till Norrtälje o denna gången var det 80-talstema på Mobergs...jag, Marre, Lianda o Evelina....
April...Lianda fyllde år, storebror fyllde 27 o mamma fyllde 55..många födelsedagar o jag började åka hem oftare...
Maj...värmen kom, men vi gick i skolan o svettades..vi fick iaf komma iväg till Örebro på en liten klassresa med en massa studiebesök...men vi passade på att förena nytta med nöje o festade till på kvällen=)...på bilden Marre, Patrik, jag, Lianda o Karin...
Juni...fortfarande i skolan ända fram till midsommar=(, firade slutet med att grilla hemma hos Liselotte....Jasse, Marre o jag...jag jobbade på Flygfyren i Norrtälje, men mådde inget bra så jag valde att åka hem o jobba istället..
Juli...jag, Erik o Elin på Iron Maiden konserten på Stadion i Stockholm, skitbra konsert men segt att åka ner o hem på samma dag...jobbade nu på Forsa Trä o njöt av att vara hemma...
Augusti...lite brunare än vanligt, men blek i jämförelse med Annso..haha..bilden är från Hudik Kalaset...dagen efter badade jag min första o enda gång i havet för den sommaren...
September...skolan började igen o vi hade en middag med de nya eleverna som börjat...roligt var det att umgås med tjejerna igen, men ångestfullt att det var sista året som började...hade en liten affär som lärde mig att karlar är likadana vilken ålder de än är i...
Oktober...festandet började igen på helgerna o vi tjejer umgicks mycket efter skolan..började oxo umgås en hel del med Patrik o Patrik..denna bild är på mig o Lilla K då vi skulle ner på Trädgårn o kolla på en kompis som lirade..
November...praktiken tog slut efter sju veckor, två ställen, många intryck o en del lärdomar...umgicks fortfarande med Patrik o Patrik o träffade även en ny vän..Emelie=)..vi tog vårt lilla "gäng" o for iväg en liten kryssning med Cinderella..ingen Håkan..men väldigt kul hade vi o förvirringen var total i mitt kärleksliv...
December...jobbade på Indiska i Täby, var sjukvikarie...vi hade glöggkväll, julbak o en del andra kvällar där vi umgicks o hade trevligt...men ju närmare jul vi kom så längtade jag efter vännerna därhemma o förstås efter min familj...så julen firades o jag umgicks med mina nära o kära...jag rakade ena sidan av huvudet o mormor kallade mig "dumunge" haha...fördjupade en vänskap med en underbar person...o nyår firades i Hassela med middag, partaj o underbara människor!! På bilden jag o Lenis..=)
Ett underbart år har det varit, med många händelser o erfarenheter(som förhoppningsvis gjort mig klokare)...jag har sett människor omkring mig förändras o likaså har jag, inte bara i mitt utseende utan även mitt inre....
Jag har vuxit en hel del har jag börjat märka nu på sistone o jag blir säkrare på mig själv o vad jag kan för varje dag.....Men om ändå framtiden kunde vara lika säker....
Hoppas på ett år fyllt av minst lika många roliga händelser, goda vänner o mycket skratt...

Inga kommentarer: