lördag 15 mars 2008

Shutter..

Jag är ett stort fan av rysare..det enda tråkiga är ju att det inte finns särskilt många i den genren som är riktigt bra...Jag älskade "Scream" då den kom, då var jag ju något yngre oxo, men kan fortfarande tycka den är hyfsad..(om de bara kunnat ge fan i o göra de båda uppföljarna!!).."Poltergeist" är ju en klassiker..men ingen kan ju påstå något annat än att "The Ring" är bland de absolut bästa rysare som finns!! Har tyvärr inte sett den japanska versionen som alla säger är tom bättre än den amerikanska, men jag har ju lite svårt för att titta på en japansktalande film!!
Men iaf..nu verkar det som att det är en bra rysare på väg "Shutter"..det är samma producenter som till "The Ring" o "The Grudge" o är en remake av en film från 2004 med samma namn..(har inte sett den). Den verkade spännande då jag såg trailern. Den tar bla upp fenomenet "spirit photographies", alltså fotografier som lyckats fånga döda väsen på bild.
Paret som filmen handlar om, (ena huvudrollen spelas av en av mina ögongodisar, Joshua Jackson, ni vet Pacey i "Dawson's Creek") , är med om en olycka där två kvinnor dör o efter detta så sker de en massa skumma saker bla dyker kvinnorna upp i fotografier som de framkallat.. Kanske inte så bra förklarat, men jag hoppas o tror att den är värd att kolla in!!

Inga kommentarer: